فروشگاه اینترنتی باغبون

۰۲۱۸ xxx ۴۸۸۶       

گزارش تخلف


گزارش مشکل


در صورت وجود مشکل در هر قسمت از آگهی لطفا به ما گزارش دهید.

لطفا مشکل مورد نظر خود را وارد کنید
فروش بذر شلغم

فروش بذر شلغم

قیمت : ۵.۰۰۰ تومان

استان تهران, شهر تهران

سعادت آباد، خیابان سعادت آباد، خیابان شهید نفیسی (۲۳)، پلاک ۵۵، واحد ۸

جهت بازدید از سایت کلیک کنید!

بروز شده در : ۱۸ تیر ۱۳۹۹

بازدید : 163

فروش بذر شلغم

معرفی شلغم :
شلغم نوعی سبزی ریشه ای است که با رنگ های سبز،سفید و بنفش یافت میشود . برگ شلغم ناصاف است و بریدگی های زیادی دارد شلغم سرشار از ویتامین و خواص معدنی است . شلغم گیاه بومی اروپا و آسیای مرکزی است . جالب توجه است که بدانید نخستین بار انگلیسی ها و فرانسوی ها این گیاه را وارد قاره آمریکا کردند.

شرایط محیطی:
- خاک: خاک شنی، ماسه ای، لومی مرطوب و خوب زهکشی شده، این گیاه در اکثر خاکها به راحتی رشد میکند.
- خاک: پی اچ آن بهتر است بین 6 تا 7.5 باشد.
- نور: آفتابی- نیمسایه
- دما: بهتر است دما کمتر از 10 درجه نباشد. شلغم در مناطقی که یخ بندانهای شدید زمستانه ندارد به عنوان محصول تابستانه کشت می شود. گیاه شلغم خود را با هر نوع آب و هوائی وفق می دهد اما بهترین رویش در دمای متوسط و رطوبت نسبی زیاد رخ می دهد از آنجا که شلغم محصول فصل خنک است نسبت به یخبندان کمی مقاوم ولی نسبت به سرما حساس است.
- آبیاری : گیاه شلغم به آبیاری زیاد نیاز دارد.
- کودها و مواد غذایی: استفاده از کودهای دامی و شیمیایی، مقدار 20 تا 40 تن در هکتار کود دامی مناسب است کود دامی تازه نباید مصرف نمود همچنین کودهای شیمیایی باید دارای عناصر ازت فسفر و پتاسیم باشند.

زمان و نحوه کاشت:
گیاه شلغم را با توجه به درجه حرارت محیط از اول فروردین ماه تا اول تیرماه می کارند تا محصول پیش رس بدست آورند. ولی برای کشت عادی مناسب ترین زمان کشت شلغم، پائیز و اوایل شهریور ماه است، که محصول بهتری عاید می شود. در کشت عادی شلغم بایستی مراقبت شود که بذر انواع پیش رس را در ماههای شهریور و مهرماه و بذر انواع دیر رس را از مردادماه تا شهریورماه بکارند. کاشت شلغم به صورت دستپاش ( کرتی ) یا ردیفکاری ( خطی ) صورت می گیرد. واضح است در صورتی که از روش ردیفکاری استفاده شود ، از نظر زیبائی سطح کشت و آبیاری و سایر عملیات زراعی مزیت دارد. نحوه کاشت به این طریق است که بذر را به یکی از دو روش فوق در زمین اصلی می پاشند ، سپس با دندانه بذر را زیر خاک نموده آنگاه آبیاری میکنند.

در صورت تماس، جهت همکاری بیشتر بفرمایید از سایت آی کشت شماره تان را برداشتم.